Мазмұны
Өтінішті қалай беруге болады
Қарыз мәселесі қалай шешіледі
Қарыз алушының құқықтары қалай қорғалады
2022 жылғы ақпанда Қазақстанда жеке тұлғалардың банкроттығы туралы заң жобасы қаралады. Егер заң қабылданса, ол мерзімі өткен берешек мәселесін шешудің тағы бір тәсілі болады. 2021 жылдың қазан айында заңнамаға борышкерлерге қарызды қайта құрылымдауға — несие мерзімін өзгертуге, кейінге қалдыруға немесе ай сайынғы төлемдерді азайтуға мүмкіндік беретін түзетулер енгізілді. Ол үшін өтініш жазу жеткілікті. Мұны қалай дұрыс жасау керектігін айтамыз.
Өтінішті қалай беруге болады
1. Қайта құрылымдау туралы өтінішті толтыру
Өтініште кешіктірудің себебін көрсету керек, сондай-ақ мәселені шешудің мүмкін жолдарын ұсыну қажет. Бұл сыйақы мөлшерлемесін төмендету, төлемді кейінге қалдыру, негізгі қарыз бойынша мерзімін өткізіп алуды нөлдеу болуы мүмкін.
Сонымен қатар, өтінішке материалдық жағдайдың нашарлауын растайтын құжаттарды тіркеу қажет — мысалы, жұмыстан босату туралы жазба бар еңбек кітапшасы, қызметкерді ақы төленбейтін демалысқа жіберу туралы бұйрық, еңбек шартын бұзу туралы келісім, баланың туу туралы куәлігі және/немесе жұбайының қайтыс болуы туралы куәлік, еңбекке уақытша жарамсыздық парағы, атқарушылық іс жүргізудің басталғаны туралы анықтама және т.б.
Өтініш үлгісін несие ұйымынан сұрауға немесе сайттағы үлгі арқылы өтінім жіберуге болады:
ВТБ Қазақстан Банкіндегі мерзімі өткен берешекті қайта құрылымдауға өтінім нысаны
2. Ұйымға өтінішті электрондық поштаның ресми мекенжайына жіберу.
Әдетте компаниялар мекен-жайды басты беттің төменгі жағына немесе «Контактілер» бетіне орналастырады. Сондай-ақ, біздің сайттағы контактілерді компанияның сипаттамасынан таба аласыз. Мысалы, Ақшаclick жүгінуге арналған контактілер.
3. Өтініш тіркелгені туралы растау алу
Несиелік ұйым қайта құрылымдау туралы өтінішті қабылдауға, оны тіркеуге, қарауға және 15 күн ішінде жауап беруге міндетті.
4. Несие берушінің сұрауы бойынша өтінішті толықтыру
Егер берілген мәліметтердің жеткіліксіз екені белгілі болса, несие беруші бұл туралы қарыз алушыға хабарлайды. Клиентке жетіспейтін деректерді беру үшін 5 күн беріледі.
Қарыз мәселесі қалай шешіледі
Несие беруші келесі шешімдердің бірін қабылдай алады:
- қарыз алушы ұсынған шарттарда қайта құрылымдауды жүргізу;
- қарызды өтеудің өзінің жеке нұсқасын ұсыну;
- мұндай шешімнің себептерін көрсете отырып, несие шартының талаптарын қайта қараудан бас тарту.
Қайта құрылымдаудың бірнеше нұсқалары бар:
- пайыздық мөлшерлеме төмендетіледі;
- кейінге қалдыру ұсынылады;
- кредиттеу мерзімі ұзартылады;
- кепіл жүзеге асырылады — егер әңгіме қамтамасыз етілген несие жөнінде болса.
Несие беруші қайта құрылымдау туралы шешім қабылдағаннан кейін күнтізбелік 15 күн ішінде кредиттік шартқа тиісті өзгерістер енгізіледі.
Қарыз алушының құқықтары қалай қорғалады
Сондай-ақ, проблемалық берешекті реттеудің жаңа тетігіне сәйкес банктер мен микроқаржы ұйымдары енді қарыз алушыны мерзімі кешіктірілгені туралы жиырма күн ішінде хабардар етуге міндетті. Хабарламада пайда болған берешектің мөлшері туралы ақпарат болуы, сондай-ақ борышты мерзімінде өтемеу әкеп соғатын салдарлар туралы хабарлануы тиіс.
Егер қарыз алушының құқықтары бұзылса немесе несие берушімен берешекті қайта құрылымдау туралы келісу мүмкін болмаса, шағымды «Электрондық өтініштер» сервисі арқылы Қазақстан Республикасы Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігіне жіберуге болады..
Агенттік өтініш негізінде несие ұйымын тексереді және орын алған жағдайдан қалай шығу керектігін шешеді. Осындай тексеру жүргізу кезінде несие берушінің халықтың әлеуметтік қорғалмаған топтары тобындағы қарыз алушылардың кепілге салынған мүлкін өткізуге құқығы жоқ.
Қалай болғанда да, несие бойынша берешек туындаған кезде, мәселе өздігінен шешіледі деп үміттенбеңіз. Қарыз алушы несие берушімен бірге осындай орын алған жағдайдан шығудың екі жағына да сәйкес келетін әдісін табуға тырысуы керек.
Дереккөздер:
https://kz.kursiv.media/2021-01-18/ne-mogu-platit-po-kreditu-chto-delat/
https://kapital.kz/finance/97243/chto-delat-yesli-net-vozmozhnosti-pogashat-kredit.html