Несиелеу шарты бойынша пайыздық мөлшерлеме клиенттің жалғыз шығыны емес. Көбінесе банк сақтандырудың әртүрлі түрлерін, смс-қызмет көрсетуді және несиелеуді қымбаттататын басқа да қосымша қызметтерді қосады. Дегенмен, қарыз алушы банк ұсынатын барлық нәрселерден бас тарта алады.
Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын дамыту және реттеу агенттігі тұтынушылық несиелер мен басқа да қызметтерді рәсімдеу кезінде сақтандыруға мәжбүрлеу жағдайларын тіркеді. Мысалы, шағын несие рәсімдеу кезіндегі кеңестер немесе комиссиялар. Яғни, реттеуші тіпті әділетсіз әрекеттер орын алатынын атап өтеді.
Сонымен бірге, 2022 жылдың маусым айында қарыз алушылардың мұндай қиындықтарға тап болмауы үшін шаралар қабылданды.
- Қарыз алушы өзі таңдаған немесе банк ұсынатын үш компанияның ішінен кез келген компанияда өзін дербес сақтандыра алады.
- Клиент сақтандыру шартын жасасуға жазбаша келісім беруге міндетті.
- Банктер мен шағын несие ұйымдары қосымша қызметтер көрсету шарттары, айыппұлдар мен өсімпұлдар туралы толық және түсінікті ақпарат беруге міндетті.
ҚНДжРА атап өтті: «Қаржылық қызметтерді тұтынушылар үшін қажетсіз шығындарды тудыратын немесе олармен байланысты экономикалық пайданы шектейтін әділетсіз тәжірибелерді анықтау үшін қаржы институттарын тақырыптық тексеруді жүргізу тұтынушылардың құқығын қорғаудың маңызды бағыты болып табылады».
Дегенмен, тек заңдарға, реттеушіге және банктердің адалдығына ғана сенбеу керек. Кез келген құжатқа қол қою кезінде онда не жазылғанын оқып шығуыңыз керек және сұрақ қоюдан тартынбаңыз.