JD Expert маркетингтік зерттеулер агенттігі сауалнама жүргізіп, қазақстандықтардың үштен біріне жуығы тек тамақ пен киім-кешек ала алатынын, ал оларға бұдан да көп ақша жетпейтінін анықтады.
Сауалнамаға Қазақстан Республикасының 14 қаласының тұрғындары қатысты. Нәтижелер көрсеткендей, респонденттердің 72% өз кірістерін төмен немесе тұрақты төмен деп бағалайды. Олардың ішінде 36% тек тамақ пен киімге ақша жеткілікті екенін, ал 36% гаджеттер мен тұрмыстық техникаға ақша жинай алатындығын атап өтті.
Сауалнамаға қатысқандардың барлығы дерлік (99%) соңғы 2-3 жылда азық-түлік себетінің құны өскенін байқады. Сонымен қатар, респонденттердің 40% екі есе немесе одан да көп өнімнің айтарлықтай қымбаттағанын атап өтті.
Табыстың өсуінсіз өмір сүру құнының өсуі респонденттердің жартысына жуығы көкөністер, жемістер мен сүт өнімдерін сатып алу шығындарын азайтуға мәжбүр болды. Сауалнамаға қатысқандардың 70% тәттіден бас тартты.
Сұралғандардың 80% жуығы соңғы жарты бір жыл ішінде азық-түліктің қымбаттауын сезінді. Алайда, жоғары инфляция – жалпы әлемдік тренд. Бағалар жеткізу тізбегінің бұзылуына байланысты өсуде, бұл пандемияға дейін, елдер шекараларды жаппай жауып тастаған кезде басталды. Қазір мәселе Ресей мен Украина арасындағы қатынастардың шиеленісуіне байланысты күрделене түсті – астық пен энергияны жеткізу зардап шегуде.
Мәселе тек бағаның өсуінде ғана емес, сонымен бірге табыстың тез өсуіне де үлгірмейді, сондықтан өмір сүру деңгейі төмендейді. Ең жаманы сол, ақшасы тек ең қажетті заттарға жететін адамдар үшін, азық-түлікті барынша үнемдеуге тура келеді.