Адамдардың тұтыну әдеттері кейде өзгеріп отырады. Оның себептері әртүрлі болуы мүмкін, соның ішінде экономикадағы өзгерістер де бар. Бұл жолы да солай болды. NielsenIQ Kazakhstan компаниясының коммерциялық директоры Мадина Сейсенғалиева атап өткендей, бағаның айтарлықтай өсуіне байланысты сатып алушыларға бұрынғыдай өмір сүру деңгейін ұстану қиын. Бұл азық-түлік өнімдеріне де әсер етеді. Бағаның өсуіне байланысты әдеттегі тауарларды сатып алу қиынға соғуда.
Сарапшы былай дейді: «Сатып алушылардың 64%-ы жиі сатып алатын тауарлардың бағасын біледі. 95%-ы тауарлардың бағасы көтеріліп жатқанын көреді және сезінеді. Сонымен қатар, жалпы алғанда, 48%-ы азық-түлік бағасының одан әрі 10% және одан жоғары өсуін күтеді. 17%-ы бағаның одан әрі өсуі 20%-дан асатынына сенімді».
Тұтынушылар саналы түрде тұтына бастады, ал үнемдеу стратегиясы мұқият ойластырылады. Сатып алушылар асығыс шығындардан бас тартады және тауарларды мұқият таңдайды. Сондай-ақ, сатып алушылар арзан брендтерге көше бастады. Соның ішінде сауда желілерінің жеке маркаларын сатып алуда. Сауалнамаға қатысқан қазақстандықтардың 70%-ы бағасы төмен дүкендерде сатып ала бастады, ал респонденттердің жартысына жуығы дүкендердегі бағаларды салыстырумен айналысады. 2016 жылғы дағдарыста мұндай адамдардың үлесі тек 38% болды.
Сатып алушылардың басым көпшілігі, яғни 88%-ы, баға өнімді таңдауда шешуші түсінік болып табылатынын атап өтті. Шамамен 59%-ы промо-акциялар бойынша сатып алу туралы шешім қабылдайды. Сауалнамаға қатысқандардың тек 3%-ы ғана қымбат брендтерді сатып алады.
Дереккөз:
https://forbes.kz/stats/70_kazahstantsev_sovershayut_pokupki_v...